Publiek naar je website trekken is natuurlijk belangrijk, maar wat gebeurd als het publiek jouw website weet te vinden en ook daadwerkelijk bezoekt? Het antwoord op deze vraag heb je zelf in de hand, je kunt jouw website namelijk zo optimaliseren dat jouw bezoekers precies doen wat jij wil. Met de tips in dit artikel verbeter jij jouw website heel gemakkelijk. Lees je mee?
Webdesign
Of jouw website bij de bezoeker in de smaak valt kan je natuurlijk niet op voorhand zeggen, dit zal ook per bezoeker anders zijn. Wat wel voor iedere bezoeker moet gelden is dat de website er betrouwbaar uit moet zien. Webdesign speelt hierin een hele grote rol. Er zijn een aantal zaken waar je rekening mee kunt houden. We weten bijvoorbeeld dat witte tekst op een gekleurde achtergrond niet fijn leest en daarnaast lees je van een scherm af langzamer dan uit een boek. Hou hier dus rekening mee door de juiste kleuren te gebruiken en veel witregels over te laten. Ook is het belangrijk dat je niet zomaar allerlei kleuren gebruikt, kleuren hebben namelijk allemaal een betekenis. Zoek daarom van tevoren uit welke emotie een bepaalde kleur oproept bij een bezoeker voordat je de kleur gebruikt op je website.
Conversie optimalisatie
Wil je meer verkopen vanaf je website, ga dan aan de slag met conversie optimalisatie. Het is belangrijk dat je een pagina inricht vanuit de behoefte van een gebruiker. Een gebruiker zit bijvoorbeeld vaak helemaal niet te wachten op enorme lappen tekst. Het is dus belangrijk dat je het de gebruiker zo makkelijk mogelijk maakt. Bijvoorbeeld door het bestel proces zo makkelijk mogelijk te maken. Daarnaast kan je de gebruiker ook aanzetten tot het uitvoeren van een handeling. Dit doe je met een call to action. Een veel gebruikte call to action is bijvoorbeeld: ‘bestel nu” of “neem contact met ons op”.
Hulp nodig bij jouw WordPress webdesign? Neem dan eens een kijkje op: https://stuurlui.nl.